15 Ekim 2013 Salı

KIŞ ÇORBASI / WINTER SOUP

SOĞUK GÜNLER İÇİN SICAK BİR ÖNERİ / KIŞ ÇORBASI


Toplumca kırmızı ete odaklandığımız bu günlerde ( malum kurban bayramındayız)
sağlam bir et yemeği tarifi vermek isterdim ama ?

Ama olmadı yapamadım, amiyane tabirle kırmızı ete bu kadar "bulanacakken", herkes de
bunun biraz uzmanı olmuş durumdadır diye düşündüm.

Efendim nasıl olsa bıkarsınız et yemekten, naçizane çorbaları ve sebze yemeklerini de mutlaka hatırlarsınız bir ara... İşte bu tarif kısa zaman sonra hatırladığınızda işinize yarasın diye.





Bugün canım gerçekten sağlam bir çorba istedi. Malzeme konusunda fazla duyarlı ve geleneklere bağlı değilim ( beni tanıyanlar bilir ), Dolapta ve kilerde olanlarla hep bir şeyler üretmeyi hedeflemişimdir. Bunun için yine kendi öz alışkanlığımdan şaşmadan ( asla  alışveriş için üşendim demiyorum ) evde olanlarla bir tarif oluşturdum, çorbayı hazırladım ve fotoğrafladım.

İsmi de benden oldu... KIŞ ÇORBASI

Buyurun efendim,zengin bir malzeme listemiz var,
önce MALZEMELER; (4-6 porsiyon için )

    


100 gr      Haşlanmış Nohut
100 gr      Mantı
  50 gr      Spagetti ( Tel şehriyede kullanabilirsiniz )
1 Adet      Domates
2 Adet      Soğan
1 Adet      Yumurta
  20 gr      İnce Bulgur
100 gr      Yoğurt
  50 gr      Yeşil Biber
1 Adet      Limon
4 Adet     Sarımsak
    5 gr      Fesleğen Püresi
Taze Nane - Maydanoz - Karabiber - Tuz - Zeytinyağı - Tereyağ






Domates ( Kabuksuz ), soğan ve sarımsaklarımızı doğruyoruz ( Domatesler mümkün olduğunca küçük parçalar halinde olmalı )



Hemen arkasından klasik çorba mesaisini başlatıyoruz, Tencere içinde yağı biraz kızdırdıktan sonra soğan ve sarımsağı yağa ilave ediyoruz. Soğan ve sarımsak renk değiştirmeye ve yağa lezzetlerini bırakmaya başladıktan sonra  sırası ile ince bulgur ile kırılmış spagetti veya tel şehriyeyi ilave ederek renkleri koyulaşıncaya kadar birlikte biraz kavuruyoruz.

Bu harareti, domatesi ve hemen arkasından biberi ilave ederek biraz düşürüyoruz ve domatesler yanma kıvamına gelmeden hemen  önce nohudu da ekleyerek 1,5 - 2 litre kadar kaynar suyumuzu ilave ediyoruz.

Yine sırası ile mantımızı da ilave ettikten sonra, kaynama devam ederken daha önce çok ince kıydığımız taze nane, maydanoz ve fesleğen püresi ile tuz - karabiber ilave ediyoruz.

Kaynamaya devam ederken bir limon suyunu çorbamıza ilave ediyoruz. Yoğurt ve yumurta ile hazırladığımız terbiyeye eritilmiş tereyağı da ilave ederek çorbamızı terbiyeliyoruz. pişen çorbamız çok kısık ateşte dinlenirken ilave edip, son pişme için kapağı kapalı bir beş dakika daha bekletiyor ve sonra ocaktan alıyoruz.

Afiyet olsun.. Tekrar iyi bayramlar,
Dilek TOL





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder