30 Eylül 2013 Pazartesi

UYKUCU BAYKUŞ


Herkese merhaba. Bu Blogda çokça karşılaşacağınız genel konu başlıklarından birisi de el yapımı süs eşyaları, takılar ve diğer el yapımı objeler olacak. Bununla alakalı ilk konunun keçe kullanarak yapılmış bir baykuş olmasına karar verdim. Şimdi bunu sizinle adım adım yapılış aşaması dâhil paylaşmak istiyorum. Umarım sizde benim kadar keyif alırsınız.   





Keçe kullanılarak yapacağımız objenin önce birebir ölçülerde şeffaf, sert plastik malzemeden ya da kağıttan kalıbını hazırlıyoruz. Bu kalıp hayal ürününüz sizin çiziminiz olabileceği gibi bir yerden esinlenerek aldığınız bir objenin çalışması da olabilir.  Sizin için bugün kendi hazırladığım bir baykuş kalıbını veriyorum.






Kalıbımızı hazırladık. Keçe kalınlığı ve renklerinin, seçimi yapacağımız çalışmanın özelliğine göre değişik ebat, kalınlık ve renk tercihlerini doğru yapmamız gerekecektir. Çok küçük bir obje çalışmasında kullanacağınız gereksiz kalınlıktaki keçe, sonucun maliyetli ve maalesef estetik olmamasını sağlayacaktır.



















İçinde dolgu malzemesi kullanacağımız için baykuşun ön ve arka ana yüzeylerini oluştururken 1 numaralı kalıptan iki adet keserek hazırlıyoruz.






Daha sonra 2 numaralı kalıbı kesiyoruz. Bazı bölümlere şekil vermek için zig zag  veya başka desenlerde kesim yapabilen makaslar da kullanabiliriz.






Delme makinesi ile hazırlanan  küçük yuvarlakları gövde süslemede kullanacağız. 


Genel Olarak Kullanılan Malzemeler





Daha sonra da 3,4 ve 5 numaralı küçük kalıpları da keserek burun ve kanatları
hazırlıyoruz.































Gözlere ne şekil vereceğime karar verdim. Bu kuşumuz uyusun. Ütüleyince kaybolabilen bir kalemle gözlerin veya göz kapaklarının yerlerini hafifçe çiziyoruz.


 



Aşağıda görülen şekilde burnu ve kanatları ön tarafından görünmeyecek şekilde iki parça arasına dikerek sabitliyoruz.

 






Siyah noktacıklarımızı ise ön yüze tek tek dikerek sabitliyoruz ve hemen sonra siyah kalın bir iplikle  gözlerini dikerek belirginleştiriyoruz.

 



Süslemek için ben kurtçuk denen ipliğin iğneye dolanarak yapılan süsleme şeklini tercih ettim. Siz boncuk da dikebilirsiniz. Süsleme herkese göre, değişik olabilir.





Ön yüze her türlü eklemeyi yaptıktan sonra sıra, arka yüzüyle birleştirmeye geliyor. Ön ve arka parçayı birbirine iğneleyerek renkli kalın bir iplikle kenarlarından dikmeye başlıyoruz.
Bu birleştirme işlemi sonlanmadan 4-5 cm önce içine parça elyaf doldurabilecek bir boşluk bırakıyor ve sonra kuşun içini bu malzeme ile doldurduktan sonra dikerek birleştiriyoruz.  










Delme makinesiyle üst kısmıma bir delik açıyoruz ve renkleri uyacak şekilde kalın bir ip ve benim tercihim olan tahta boncuklarla çalışmamızı bitiriyoruz. Herkese iyi denemeler.


Dilek T.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder